3 Ocak 2012 Salı

Bebegim Büyüyor- 12-13 Aylik Bebek Gelisimi

     Canim oglum ilk yilini geride birakti.Gelecek hafta 13 aylik olacak.Artik o kendinden emin,kararli ve ne yapmak istedigini cok iyi bilen,istediklerini de yaptirmanin yollarini cözen bir delikanli ;)
Daha ögrenecek coooook seyi olmasina ragmen ilk yilin meyvelerini topluyormusum gibi hissettiriyor bana cogu zaman.Her annenin evladi kendisine Einstein gibi gelirmis ya,bizimki de bize öyle geliyor :) Öyle bilmis,öyle uyanik ki,kime benzemis acaba muhabbetleri yapmaktan kendimizi alikoyamiyoruz.Nazlanmalari hat safhada,gözlerini kisip yalandan aglamaya calismalari cok komik,bunu farkettigimizi bildiginde de numarayi birakip kendiside gülmeye baslayinca daha bir komik oluyor.

  • Emekleme konusunda artik bir usta.
  • Gözüne kestirdigi her yere tirmaniyor,tek elini birakarak yana dönüyor,iki elini birakarak ayakta nesnelerle oynayabiliyor.
  • Yürüme cabasi icinde,en son 4 adim atabildi.
  • Yemeklerini kendi yemeye calisiyor.kasigi tabaga daldiriyor ve itina ile agzina götürüyor.
  • Merak ettigi nesnelerin yanina giderek,isaret parmagiyla gösterip ´buuu?´ diyor,bende uzun uzun onun ne oldugunu anlatiyorum.Cok merakli yani.
  • Kitaplarina daha da bir düskün oldu.Kitap sepeti günde 32472347... kez salonun ortasina dökülüyor,yüzüstü uzanip sayfalari tek tek cevirerek sekillerle konusuyor,bilemediklerini yine ´buuu?´ diye isaret edip anlatmami bekliyor.
  • Yine kitaplarinda sordugum belli basli ´aslan,kedi,köpek,araba,timsah,fare,top,portakal vs.´nesneleri tek tek gösterip,evet dogru dedigimde ciglik atiyor ve kendini alkisliyor,benimde alkislamami bekliyor.
  • Kulak,burun,göz,ayak gibi organlari diger aylarda yaptigindan daha net sekilde gösteriyor.
  • Rakamlari saymaya calisiyor.Bir iki üc,oglumun dilinde ´uuuu,iuuuu,üuuuu´
  • Sarki mirildanmaya bayiliyor,bidir bidir sözlerle melodilerle sarki söylüyor.
  • Birseyleri saklama-bulma oyunu favorimiz bu ara.Ben sakliyorum,o gidip buluyor ve tabi ki alkislanmayi bekliyor.
  • Renkleri artik daha net ayirt edebiliyor.Legolarindan kirmizilari,lacivertleri ve mavileri bir araya getiriyor.
  • Tahta oyuncaklarindan daire ve kare sekilli olanlari uygun delikten gecirip kutuya atiyor.
  • Annieee kelimesi artik yerini ´ayneeee´ye birakti :)
  • Ipadindeki(evet,kendisine ait bir ipadi oldu,kimselere vermiyor)Filin Banyosu programina deli oluyor,baloncuklari patlatiyor,kelebegi ucuruyor,günesi ve Zaranin saclarini oynatiyor.(Bundan bir ara bahsetmek istiyorum,harika bir program)
  • Ritm tutmayi ögrendi.Ben 2 defa bacagima vuruyorum,2 defa alkis yapiyorum,aynisini yapiyor.3 defa vurunca simdilik biraz karistiriyor.
  • Büyük parcali tahta yapbozundaki top,ev ve ördek parcalarini yerlestiriyor.
  • Pipetle su icebiliyor.
Simdilik böyle.13 aylik olmamiza 1 hafta var,bir degisiklik olursa eklerim yeniden.Herkese eglenceli,dolu dolu ögrenmeyle gecen bir ay diliyoruz.




Not: Yine,yeniden hatirlatmak istiyorum,her bebek farklidir,her bebegin gelisim sürecleride farklidir.Bu yazdiklarim sadece benim bebegim icin gecerli durumlardir ve baska hicbir bebek icin referans alinmamalidir..:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder