14 Haziran 2011 Salı

Paris Kacamagi 2 - Gezilecek Yerler

     Bir önceki yazimin devamini getirememistim,firsat bulmusken biraz yazayim dedim.Herkes biliyor,okuyor mutlaka ama buda benim gezimden bir yazi olsun istedim.
     Otelinize yerlestiginizde yapmaniz gereken ilk sey kesinlikle lobiden bir tane sehir haritasi almak olsun.Gezip görülecek yerler birbirine öyle yakin ki,bu konuda hic zorluk cekmeyeceksiniz bir kere.Hele ki bizim gibi direk Louvre müzesinin yaninda konakliyorsaniz ne mutlu size.Yorulsanizda metro ve teksiler imdadiniza yetisecektir zaten,ki taksi fiyatlari ucuk degildi yani.Pariste tüm caddeler ayni gibi gelmisti bana..Nasil ki Hollanda´nin Almanya´nin evleri birbirine benziyorsa Paris´in de evleri birbirine cok benziyor..Yalniz daha önce de bahsettigim gibi sehir disina ciktikca maalesef bu görüntü yerini daha cok görüntü kirliligine birakiyor. Birgün Paris´te yasamak zorunda kalirsam ve  Eyfel´in yakininda ki Avenue Dechanel´de bir dairede yasamak isterdim,bunuda söylemeden gecemeyecegim ;)

Gelelim gezilecek yerlere..Kisa kisa deginecegim..Malum hep bilinen yerler…
Eiffel Kulesi : Fazla söze gerek yok sanirim.Eyfel iste..Dergilerde,tv de gördügünüz gibi minnacik olmadigini ve gümüs rengi degilde bronz oldugunu gördügünüzde sasirmaniz olasi..Kuyrukta beklemeyi göze aliyorsaniz yukariya kadar cikin derim.Bunun icin hem merdivenler hemde asansörler mevcut.
Notre Dame Katedrali: Mimarisine hayran kalacaksiniz..
Louvre Müzesi: Meshur cam piramiti ve Mona Lisa´nin bulundugu  müze.Bastan söyleyeyim birkac saat gezerim cikarim diyorsaniz hic girmeyin..Uzuuuuun bir ögleden sonranizi ayirmaniz gerekebilir.
Sainte Chapelle: Mimarisi bana Milanodaki kiliseyi andirsa da görülmeye deger elbette.
Champs Elysees: Paris´in meshur caddesi..Bizim cakma sosyetenin dilinden düsüremedigi alisveris ve kafelerin oldugu genis ve uzun cadde.Orda ki markalarin aynilarini herhangi bir avrupa ülkesindede rahatca bulabileceginizi söylemeden gecemeyecegim..Ama itiraf ediyorum hayatimda yedigim en güzel Muffinlerden birinide burdaki bir cafede yedim..
Sacre Coeur :Dik merdivenlerle ulasabileceginiz  kilisesi..Eger bebekliyseniz gitmek icin iki defa düsünün derim ;)Biraz yukarisinda da yine meshur ressamlar tepesini bulabilirsiniz.
Seine Nehri :Parisi ortadan bölen nehir.Bu nehir üzerinde 30 dan fazla köprü oldugunu duymustum.Herbirinden gecebilirseniz ne güzel,cünkü hepsi ayri güzellikte..
Euro Disney: Bir daha ki Paris ziyaretimin kuskusuz en önemli sebebi olacak meshur En büyük eglence merkezi.Yavrukusun birazcik akli ersin bakalim..
Versay Sarayi: Mimarisi ve dekorasyonu mükemmel olan bu saray ve devasa bahceleride  gezilmeye deger.
Orsay Müzesi: Gezmedim ama yine gezilmeye deger bir müze oldugunu biliyorum.
     Unuttugum yada kacirdigim birsey var mi bilmiyorum.Louvre müzesinden ciktiktan sonra Champs Elyseese dogru giderken büyük bir parktan gececeksiniz..Tabani kum olan bu parktan gecerken yaniniza mutlaka ayakkabilarinizi temizlemek icin bisey alin J  Ve mutlaka oturup bir taneside Istanbul´da olan Dikilitas Obeliski izleyin.. J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder