6 Temmuz 2011 Çarşamba

Oglumla Gecen 1 Günümüzün Özeti

     Yazasim var…Öyle sacma sapan,sagdan soldan birseyler karalayasim var ama vaktim yok!En iyisi günlük rutinimi anlatayim kisaca,belki hak verirsiniz bu kisitli zaman meselesine..

      Sabahlari 6 gibi uyanmaya basladi yavrukus.Eskisi gibi 9´a kadar deliksiz uyku dönemi bitti.Mizirdana mizirdana,kimi zaman mizirtidan cok ihh-lama,off-lama,puff-lamalarla 7´ye kadar ortamizda oyalaniyor.Bir babaya dönüyor,bir bana,bir babanin agzina emzik sokmaya calisiyor bir benim agzima,bir babanin pijamasini cekistiriyor,bir benim..Bakti tik yok bu sefer mizirtilar aglamaya dönüsüyor.Zaten her daim hali hazirda bekleyen gösgüme aliyorum yavrukusu.Böylelikle hem karni doyuyor,hem kendisi uyuyor,hemde bize birazcik daha kestirme sansi vermis oluyor.Saat 8 bucuk gibi babamiz ise gitmek icin kalkiyor,yavrukusta babadan önce uyanmis oluyor.Biraz oynasiyorlar,babamiz gidiyor ve basbasa kaliyoruz.Artik benim mesaim basliyor böylece..
     Gözünden uyku aktigi icin mizirdanmaya devam etsede uyumamak icin direniyor.Mecburen kalkiyoruz,altimizi aciyoruz,pijamalarimizi cikariyoruz,ellerimizi yüzümüzü yikiyoruz,sonra tekrar yataga dönüp biraz oynastiktan sonra yavrukusu mama sandalyesine aliyorum ve beraber mutfaga geciyoruz.Bir yandan sarkilar söylerken diger yandan kahvaltisini hazirliyorum.Kahvaltimizi yapip salona geciyoruz.Biraz oynadiktan sonra ögle uykusu vaktimiz geliyor.Bu sirada saat 12 olmus oluyor.Biraz mizirdanarak,biraz nazlanarak,bazen kucakta bazen yatakta yarim saat süren savasin sonunda ben galip geliyorum ve yavrukus uykuya daliyor.Uyku saatleri yine her zamanki gibi degiskenlik gösteriyor.Bazen her 5 dakikada bir uyanip beni istiyor,uyutup geri cikiyorum ve böylece  2 saat uyuyabiliyor.Bazende deliksiz 1 saat uyuyup cin gibi kalkiyor.Bu tamamen onun pasa gönlüne kalmis bir durum.Su kadar uyuyacak diye kasmiyorum kendimi o yüzden..Az uyusun verimli uyusun napiyim..
     Uyudugu süre icinde cama ari carpsa onun tik sesiyle uyaniyor,o yüzden olabildigince sessiz kaliyorum.Genelde ya hizlica karnimi doyuruyorum yada bilgisayarin basina gidiyorum simdi oldugu gibi..Uyurken ev isi yapayim olayi maalesef bizde yok.Uyandiginda yatakta yine biraz oynasiyoruz ve altini degistiriyorum yine.Kalkiyoruz,bu defa ögle yemegini hazirlamak icin benimle birlikte mutfaga geliyor.Mutfakta gecirdigimiz zamanlarda genelde beni izliyor,onunla konusmami istiyor.Kapidan birisi beni dinlese eminim bu kadin delirmis der,cünkü bazen tikaniyorum ve sacma sapan seyler anlatiyorum,mesela bir hikayenin sonunu hatirlamadigim icin uyduruyorum yada vurgulara alissin diye bazen olmadik sesler cikariyorum:)

     Yemekten sonra genelde bir üst-bas degisme savasina giriyoruz.Sevmiyor hatta bundan nefret ediyor.Sonra genelde yavrukusu yatagina birakip dönencesinin kumandasinida eline veriyorum,keyfine göre acip kapatiyor,yataginin icinde kendi kendine mirildanip oyunlar oynuyor,ayaklarini kemiriyor ve cogu zamanda dönencesindeki maymunun kollarini cekistiriyor.

     15 dakika ile yarim saat arasi vaktim oluyor,bu süre icinde eger göz hapsinde degilsem evi toparliyorum,sikilmaya basladiginda mizirtilar cogaliyor ve yavrukusu alip salona geliyorum yine.Bu defa yerde oyunlar oynuyoruz,her ne kadar bundan nefret etse de emekleme egzersizleri yapiyoruz.Sonra bir arkadasimizin hediye getirdigi Bobby Car ile evin icinde turluyoruz,ilgisini cektigi yerde durup orayi kurcalamasi icin izin veriyorum.Büyük boy aynasinin önüne geldigimizde ise ciglik atmaya basliyor.Daha minnacikken bile bayiliyordu aynalara,bu sevgisi katlandikca katlandi..Kendini seyretmeye bayiliyorJ

     Sonra ayakta durma egzersizleri yapiyoruz,daha sonra kuleleri diziyoruz,kitap okuyoruz,minik tirtili inceliyoruz,parmak oyunlari oynuyoruz…Derken meyve saatimiz geliyor..Beraber yine mutfaga gecip bu ritüelide tamamliyoruz ve altimizi degistirdikten sonra yaklasik 1 saat sürecek ikindi vakti sekerlemesini yapiyoruz.Uyandiginda yogurdunu yiyor ve oyunlarimiza kaldigimiz yerden devam ediyoruz.Ve artik babamizin gelmesini iple ceker hale geliyoruz.Nihayet babamiz geliyor.Bu sirada saat 6 olmus oluyor,tabii eger sansliysam ve babamizin isi uzamadiysa.Babasini gören yavrukus deli gibi cigliklar atip babasinin boynuna yapisiyor.Baba-ogul oynasirlarken bende aksam yemegini hazirliyorum.(Tamam abartmayim,disardan daha cok yiyoruz)Biz yemek yerken yavrukusta bizimle birlikte oturuyor masaya.Genelde babaya maymunluklar yapiyor J Babasi yavrukusu alip yatagimiza götürüyor ve bende sofrayi topluyorum ve kosar adimlarla bende yataga gidiyorum.Ailece gülüyoruz,sakalasiyoruz,resimler cekiyoruz..Uykusu gelen yavrukus yavas yavas mizirtilari cogaltip gözlerini kasimaya basliyor ki bu da genelde 8-9 arasi oluyor.Altini degistiriyorum,pijamalarini giydiriyorum,ellerimizi yüzümüzü yikayip kremlerimizi sürüyoruz,babaya bir öpücük verip uyku tulumunun icine giriyoruz.Sonrasi bazen 5 dakika,bazen 25 dakika süren bir uyku savasi.Ninni dinleyerek uyumaya alisti bu ara.Kitap okuyarak uyutmak pek mümkün olmuyor cünkü kitap okurken sanirim benim mimiklerimi komik bulup gülmeye basliyor ve bu yavrukusu cok uyariyor.O yüzden ya sarilarak,ya emerek yada ninni dinleyerek uyuyor.Uyku arkadasiylada arasi bozuldu bu aralar.En iyi uyku arkadasi annesinin saclari…

     Yavrukus uykuya dalinca eger hala pilim varsa kocisin yanina geliyorum,son aralar beraber kitap okumayi tercih ediyoruz..Kocacim biraz gec uyumayi sevdigi icin saat 11 gibi benim göz kapaklarimda agirlasmaya basliyor ve yavrukusa sessizce sarilip uykuya teslim oluyorum.Gece bazen birkac defa uyaniyoruz,bazen deliksiz uyuyabiliyoruz..

     Bu günlük rutinimiz bazi günler ögleden sonralari 1-2 saat yada aksamlari babamizla beraber uyku vaktine kadar gezerek degisebiliyor,ama genel anlamda bir günümüzün özeti bu sekilde.

     Tracy teyzemizin easy rutinini yakalamisiz degil mi?(Buna bir ara deginecegim,ilk firsatta :))Bizim ki easy olamiyor ama maalesef..E(yemek),A(aktivite),S(uyku),Y(Senin vaktin).Bizimki EAS… Senin vaktin olayi yok…Nasil ama ? J

     Yoruluyor muyum?Evet,yoruluyorum…Mutlu muyum?Tahmin edemeyeceginiz kadar cok mutluyum J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder