1 Temmuz 2011 Cuma

Paris Kacamagi 3- Pariste Ne Yenir ?

     Bilmiyorum nedendir,ben Paris´e gittigimde büyük hayal kirikligi yasadim..Gerek asiri abartilan caddeleri,alisveris yapilacak yerler,gerekse yemekleri konusunda cok cok cok büyük hüsran yasadim!Tamam cok butik var ara sokaklarda,eminim esi benzeri olmayan esyalarda bulabilirsiniz ama daha önce de yazdigim gibi Champs Elysees´de ki magazalarin aynilari benim 500 metre ilerimde ki sehir merkezindede var.Kafeteryalardan her yerde var. Pariste´kilerin tek farki ara sokaklarda,minnacik kaldirimlarda sira sira dizilmis olmalari size sahil kasabasinda geziyormus hissi veriyor.Büyük caddelerde ki patiseriler ve kafeteryalar ise bilindik kafeteryalar iste..Her köse basinda karsiniza cikan parfüm reklamlari yada magazalarindan ise yine hemen her yerde bulmaniz mümkün.Hayir hayir,kötülemek icin degil kesinlikle,cok güzel bir sehir bu bir gercek,herkes ömrü hayatinda bir defa görmeli,buda bir gercek ama söyle bir gercek daha var,abartilacak,anlata anlata bitirilemeyecek bir sehir degil,hepsi bu!

     Gelelim yemeklerine..Hüsrana ugradigim bir baska konu da buydu iste..Fransiz mutfagi…Evet belki cogu kisinin gözdesi olabilir ama bana göre degil kesinlikle..Türk mutfagi basta olmak üzere bir Italyan yada Meksikan mutfagini tercih ederim.Bol sebze ve balik agirlikli menüler bulabilirsiniz Paris´te.Ben sahsen denizden babam ciksa yerim diyen kesimden degilim,yiyemem…midyeymis,istakozmuz,balik corbasiymis…yiyemiyorum ne yapayim.O yüzden Paris sokaklarinda bolca rastlayacaginiz balik restoranlari bana göre degildi.Et icinde ayni seyi söyleyebilirim.Fransizlar az pismis et severler,tip ki almanlar gibi.Burasi tamam,ama gelin görün ki nerde nasil pistigini görmedigim bir yerde ette yiyemiyorum.Domuzla birlikte pisiriyorlar genelde,ayni ocakta…Bunu bilerek et restoranlarinida es gectik.Ne yalan söyleyeyim,sadece zincir restoranlara güvenebiliyorum ki Maredo bunlarin basinda geliyor..Ama ne yazik ki Pariste Maredo bulamadik.Onun yerine bir baska zincirleri vardi ama ayni kalitede olup olmadigi konusunda pek bir fikrim yok.

     Kahvalti konusunda komik bir animiz bile var.Fransizlar ac diyoruz biz J Güzel bir kafeteryaya gidip bir kahvalti menüsü rica ediyorsunuz..(Bu arada Fransizlar ingilizce konusmayi pek tercih etmiyorlar,hemen Fransizcaya ceviriyorlar ve ben bu konuda esimin Fransizca biliyor olmasindan dolayi cok sansliydim)Minik bir sepette 2 tane ,Almanyada hemen her sabah sicak sicak mis gibi cikolatalilarindan yedigimiz,türkcesi kuruvasan yada aycöregi olan cöreklerin yaninda minik 2 tane recel ve yaninda portakal suyu,yada kahve getiriyorlar.Tika basa yiyorsunuz :) Ve cikarkende bu menüye göre saglam bir para birakip,küp gibi sismis göbeginizle kalkiyorsunuz J

     Öyle degil maalesef..Doymuyorsunuz,doyamiyorsunuz…1 kuruvasanla kim doyar Allah askina..Hadi tamam doyariz diyelim,yaninda peynir,zeytin,yesillik bari olsa degil mi? Yok..Varsada bize denk gelmedi diyelimJ Italyanlar ve Fransizlarin kahvalti kültürleri inanin sifir! Almanlarin bile bilmem kac yüz cesit ekmek ve peynirleriyle harika kahvaltilar yapabilirsiniz…Ya Türkiye´de?! Inanin bazen kiymet bilmedigimizi düsünüyorum…

     Demem o ki,kahvalti yaptiktan sonra gözünüz bir patiseri ariyorsa bu cok normaldir ,Paris´tesiniz J Gelelim ögle ve aksam yemeklerine…Bahsettigim gibi eger balik severseniz bu konuda isin ehli mekanlar oldukca cok.Yok benim gibi biraz fazla seciciyseniz favoriniz restoranlarin adres defterinden,birer subeside Paris´te var mi ögrenebilirsiniz..

     Mc Donals,Burger King,Pizza Hut,Subway  vs.zaten  rahatlikla bulabilirsiniz.Yada harika baget ve sandvic yapan yerlerde.Durum budur…

     Sarap ve peynir severler icin de Paris güzel bir secim olacaktir..

     Benden bu kadar…Sicagi sicagina yazmis olsaydim yazacagim cok sey olabilirdi..Ama aradan biraz zaman gecti ve malum,ve her zaman söyledigim gibi bende hafizasinin yüzde 50sini dogum esnasinda masada birakanlardanim J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder