18 Mayıs 2012 Cuma

Istanbul Kacamagi

Gectigimiz hafta esimi bir telas sardi,kendisi fanatik Fenerbahce´lidir (Tüm ailemiz gibi).Aziz Yildirim´i babam kadar seviyorum der ve hakkatende öyledir.3 temmuz olaylarindan bu yanada keyfi yok farkindayim.Hal böyle olunca ve Galatasaray´la macimiz olunca ´Haydi Istanbul´a maca gidelim.´ demesi kacinilmaz oldu.Basta kem küm ettim,1 ay sonra tatile gidecegiz,bosuna masraf ve yorgunluk diye ama boynu bükülünce tamam dedim.Sen babanla git en iyisi maca,biz seni bekleriz.Buna da razi olmadi.E hadi madem ailece gidelim dedik.Kayinpederim,kayinvalidem,esim,yavrukus ve ben.Biletler alindi formalar hazirlandi,ciktik yola.(bebekle ucak yolculugundan burada bahsetmistim.)
     Ucusumuz Cuma sabah saat 3´teydi.Yavrukusun uyku düzeni biraz bozuldu haliyle ama hic sorun cikarmadi akilli bidigim.Zaten ucak havalanmadan uyuyan bir bebek cok sükür,inene kadar da uyanmadi.Ama ben,ahhh ben...17 kiloluk bebekle,gitgide konserve kutusuna dönüstürdükleri ucak koltugunda iki büklüm ve uykusuz halde 3 saat gecirmek zorunda kaldim.Oglus henüz 2 yasinda olmadigi icin bilet almiyoruz haliyle ama böyle de gercekten cok zor geciyor.1 ay sonraki ucusumuzda keske önceden akil etseydikte bilet alsaydik,simdi artik cok gec :/
     Ucaktan indikten sonra havaalani otobüsüyle otele kadar geldik.Kadiköy´de iskelenin karsisinda,cok nezih,tahminimden onbin kat daha temiz (hakkaten bal dök yala kivaminda) sirin bir otelde kaldik.Gectigimiz tatilde Mardan Palace´de kaldik,inanin bu minik otel Mardan´la bile temizligi konusunda yarisacak kadar temiz bir oteldi.Biraz dinlenip basladik maratona.
     3 gün boyunca hic durmadik,yavrukus hic sorun cikarmadi.Aksine cok keyif aldi.Kisa bir bogaz turu yaptik,Galata kulesine ciktik,Misir carsisini gezdik,Sultanahmet,Ayasofya´yi gezdik,Kadiköy´ü ezberledik,karis karis gezdik.Bol bol bogaz havasi aldik,hatta kalan vaktimizde birkac alisveris merkezine bile ugrayip alisveris yaptik.
     Kisacasi gezme acisindan 3 güne yine de cok sey sigdirdik.
     Ah birde sampiyon olsaydik :) Tam olacakti keyfimiz.
     Mac günü formalarimizi giydik,Kadiköy sokaklarini karisladik.Formasiyla daha bir sevimli hale gelen yavrukusum Kadiköy sokaklarinin maskot kanaryasi oldu :)Mactan sonra biraz stres yasadik.Biz izlemeye gitmedik elbette,yavrukusu öyle bir curcunanin icine sokamazdim.Gelecek senelerde daha sakin bir mac ortaminda mutlaka getiririz o ayri ;)
     Esim stada giriste olaylardan biraz etkilenmis,göz yasartici bombanin etkisine maruz kalmis maalesef.Macin devre arasinda kayinvalidem ve ben otelde sikilinca haydi dedik,iskeleye inelim,cay icelim,ortam sakin.Indik,gezdik biraz.Mac sonrasi esim ve kayinpederimde geldiler.Taraftarlar sessiz sakin dagildi,bizde yemege gittik.
     Disarda otururken birkac el silah sesi duyduk ve ben panik oldum.E herkes dagildi,mac biteli 3 saat oldu,bu ne simdi dedim.Sonra kacismalar basladi.Mekan sahibi bizi ve diger aileleri üst kata aldi,esim o ara yavrukusu herkesten önce üst kata kacirmisti.Maalesef azda olsa göz yasartici bombadan ben ve kayinpederimde etkilendik.10 dakika sürdü bu etki.Mekanin kepenklerini indirdiler,camlara yaklasmayin diye uyardilar.Yaklasik 1 saat mahsur kaldik orda.
     Esim disariyi kolacan etti ve bebek arabasini kayinvalidemlere emanet ederek,yavrususla babasi önde,ben arkada otele dogru kosmaya basladik.Resmen savas alaniydi ortalik ve savasin tam ortasindan otele sag salim ulasma cabasindaydik.Abla ordan gitmeyin sakin,bu tarafa geliyorlar diyeni mi ararsin,yanan esyalari ve toz dumani gördükce kalbimin sesini mi...Yolu uzattik haliyle ve polislerin ve de olaylarin arasindan otele ulastigimizda nefes nefese kalmistik.
     Cok korktum cooook...Esimle ben olsak,bebekten önce yani,durur bir kösede izlerdik saniyorum.Ama bebek olunca is bambaska oluyormus.Sadece onu düsünüyorsun,sadece onun sagligi ve iyiligi senin umrunda.Ama eger orda o anda en ufak birsey olsaydi da bu defa birak Kadiköy´ü sanirim koca Istanbul´u ben yakardim.(Gözümü karartmayin üleynnn yakarimm:))
     Olaylar biz yatarken hala devam ediyordu.Böyle de kötü bir macera yasadik.
Insanlar keske biraz daha sakin olabilseler,biraz daha insan olabilseler.Taraftarlik bu degil kesinlikle.Mac sonuna kadar disardaydik ama herkes cok sakindi,bindiler vapurlarina evlerine gittiler.Onca taraftar icinden 10 tanesi cikiyor iste böyle,maalesef...Allah herkese akil fikir versin herseyden önce..
     Pazartesi sabah 3 ucagiyla da döndük evimize.Havaalani da ayri bir maceraydi gerci.Yunanistanin bir basketbol takimi taraftarlar da orda kavga cikardilar rakip takimin taraftariyla.Oy oy oyyy....
Iste böyle gecti Istanbul kacamagimiz.Olaylari saymazsak cok keyifliydi.
     1 ay sonra tekrar görüsürüz Istanbul ;)