12 Ekim 2012 Cuma

Bebegim Büyüyor- 22 Aylik Bebek Gelisimi

     Bu ay nihayet tam da gününde yazabiliyorum.Benim minik kuzum yavas yavas bebeklikten cikiyor.Hem görüntüsüyle,hem davranislariyla kücük bir delikanli olma yolunda ;) Her anlari ayri bir tatta,her anlari ayri bir renkte...
Bu ay daha cok hastaliklarla gecti,fazla bir verim alamayiz desem de hicte öyle olmadi,aksine konusma konusunda epey sasirtti bizi.

  • Kelimelerine kelimeler eklendi,ama en güzeli de basit cümleler kurabiliyor artik.Örnegin ´anne kuyak aciyo´, ´bu dayi aldi´ , ´babacim yerdeymis´ gibi bicir bicir,cok eglenceli cümlelerimiz var artik:)Aksama kadar konussa,aksama kadar dinlesem:)
  • Alfabeyi söktü sökecek.Cidden,saskinim! Alfabe yapbozundaki harflerin cogunu tek tek söylüyor,üstelik örneklendirerek.Örnegin K harfini getirip ´Bu K, K-Kus´ gibi.Disarda,evde,alisveriste,levhalarda vs. harfleri sayiyor.Hedefi bir an önce okuma yazma sanirim,üstüne düsülse onu da yapar bu canavarlar:)
  • Rakamlari da ögrendi.Hatta favori rakami bile var,her yere 2 yazmami istiyor:)
  • Önceden benim ona anlattigim resimli kitaplari artik beyfendi bana anlatiyor,tek tek soruyor,bu ne diye,bilerek yanlis cevap verdigimde,örnegin arabaya tir dedigimde gülerek yanlisimi düzeltiyor:)
  • Renkleri ve trafik lambalarinin anlamlarini uzun zamandir biliyordu zaten ama bu aralar ara renkleri ögrenme cabasinda.Krem rengi dedigimde nasil yani krem rengi bakisini tarif edemem misal:)
  • Sekiller konusunda da artik uzman,her objenin hangi sekilde oldugunu anlatmaya calisiyor,örnegin bir topun yuvarlak oldugunu ya da pencerenin dikdörtgen oldugunu göstererek ve eslestirerek anlatiyor.
  • Cis-kaka muhabbetleri ayni sekilde devam ediyor ama ilkbahara kadar üzerine düsmemeye kararliyim,sanirim oglum tuvalet egitimine hazir,ama ben degilim :P
  • Bu ne sorularimiz bu ay tavan yapti.
  • Sinirlendiginde elinde,koltukta,masada ne varsa firlatiyor.Evet biliyorum,18-24 ay 2 yas sendorumun tavanidir ;)
Gece gece aklima gelenler bunlar.Her gün dolu dolu,her gün bilgiye.ögrenmeye acik geciyor.Cocuk gercekten en cok ilgi bekleyen varlik,ne verirsen onu aliyor.Bu zamanlari cok kiymetli,herhangi bir diziden,bir isten,bir kitaptan,biraz uzanip keyif yapmaktan cok daha degerli hemde ;)




Not: Yine,yeniden hatirlatmak istiyorum,her bebek farklidir,her bebegin gelisim sürecleride farklidir.Bu yazdiklarim sadece benim bebegim icin gecerli durumlardir ve baska hicbir bebek icin referans alinmamalidir..:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder