29 Kasım 2011 Salı

Bebegim Büyüyor- 10-11 Aylik Bebek Gelisimi

Gectigimiz ay Türkiye´de olmamiz nedeniyle (tembelligimden degil :P) oglumun 10.ayini maalesef yazamamistim.Simdilerde 11.ayimizi da devirmek üzereyiz ve fazla birikmeden yazayim en iyisi..


  • Ve nihayet ön ön emekliyor :) 1.vitesi bulduk artik ;)
  • Siraliyor.Bazen ellerini biraktiginin farkina varmadan epey dengede kalabiliyor.
  • Isaret parmagiyla herseyi göstermeye basladi,o gösterdikce ben uzun uzun anlatiyorum,cok egleniyor.
  • Kulak,göz,burun,sac,ayak,bacak vs.nerede dedigimizde isaret parmagiyla gösteriyor.
  • Sapkayi basina,ayakkabi ve corabi ayagina götürüyor.
  • Taklit merakimiz tam gaz ilerliyor,önceki ayda yaptiklarina ilaveten ´maymun ne yapti´diye sorunca kuvvetlice yaylanarak ziplamis oluyor :) (ve bunun gibi maalesef hatirlayamadigim bir sürü sey)
  • Gördügü her yeni seye ´jijiiiiii´diyor (jijii=cici)
  • Mama sandalyesinin tepsisine koydugumuz herseyi özenle tutarak mideye indiriyor.
  • Birseye hayir dedigimde kafasini kollarinin arasina alip yüzüstü yatarak küsüyor.
  • Bu aralar diline doladigi,anlamini bir türlü cözemedigimiz ´Digil digil digil´ sözcüklerini ardi ardina söyleyip sirinlik yapiyor.
  • Gectigimiz aylarda paylastigim kitap sayfalari cevirme merakina simdilerde sayfalari cevirip resimleri inceleyerek miril miril okuma numarasi yapmakta eklendi :)
  • Aciktiginda ´mammam´,susadiginda ´buuu´diyerek ihtiyaclarini dile getiriyor.
  • ´aaah ah´diyince ayni ritimle ´aaaa aa´diyor :) (dertli yavrum,sormayin:))
  • Diger aylarda yaptigi gibi yine birseyi yapmak istemediginde kafasini saga sola salliyarak ´nein´(hayir) diyor.
     Iste böyle...Aklima gelenler bunlar.Büyüdükce geveze mi geveze,aktif mi aktif bir cocuga dönüsüyor bizim ufaklik.
     Uzman bir doktorun tavsiyesi üzerine ayakta durma ve yürütme gibi egzersizlerle yormuyorum.Iri ve kilolu bir bebek oldugu icin kaslarina ve kemiklerine cok yüklenmenin negatif sonuclar dogurabilecegini söylemisti kendisi.Ortalama yürüme zamaninin 15 ay oldugunu düsünürsek daha vaktimiz oldugunu düsünüyorum.O egzersizlerin yerine daha görsel aktivitelere yöneldik.Meyvelerini de topluyorum :) 
     Her cocugun farkli oldugunu unutmamak gerekiyor,kimi daha erken yürüyerek,kimi daha erken konusarak,kimi daha erken kavrayarak farkliliklarini belli ediyorlar.Hepsini ayni anda yapmasini beklemeyi ve yaptirmak icinde strese girmeyi gereksiz buluyorum.Emekleme konusunda ne kadar gereksiz stres yasamistim,ne oldu?2 ay gec emekledi ama emekledi.Emeklemek yerine oturup kürelerle,halkalarla,puzzlelarla daha farkli yönlerde gelisti.
     O yüzden gercekten stres yapan arkadaslarimi yeniden uyarmak istiyorum.Bebeklerin dogal saatleri var,gercekten...Birseye hazir olduklari zaman baglasanizda onu yapiyorlar.Siz ne kadar rahat olursaniz bebeginizde o kadar mutlu oluyormus,tecrübeyle sabit ;)




Not: Yine,yeniden hatirlatmak istiyorum,her bebek farklidir,her bebegin gelisim sürecleride farklidir.Bu yazdiklarim sadece benim bebegim icin gecerli durumlardir ve baska hicbir bebek icin referans alinmamalidir..:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder