19 Mart 2012 Pazartesi

Nam-i Deger 2 Yas Senromu

     Henüz 15 aylik olmamiza ragmen meshur 2 yas sendromuna girdik.Girdik,eminim cünkü bu konuda fikirlerine danistigim anneler de illa ki 2 yasinda baslamasi gerekmedigini,14.ayda bile baslayabilecegini söylediler.Maalesef demiyorum,yasanmasi gerekiyor demek ki,bizde sonuna kadar yasariz,yeter ki ne yapmam gerektigini bileyim,oglum iyi olsun,mutlu olsun...
     Benim minik yavrukusum son aralar inanilmaz asabilesti,hircinlasti.Bu devamli bir durum degil,7/24 bu halde degil elbette.Istedigi herhangi birsey olmazsa arizaya bagliyor sadece.Örnegin Tv ünitesine tirmanmak ve Tvyi yumruklamak istiyor.E bu hicte güvenli ve makul bir istek olmadigi icin itirazla karsilasiyor haliyle.Eskiden olsa dönüp gider,oyuncaklariyla oynamaya devam ederdi,ancak artik itiraz ediyor,bana ´bapma´ diye cikisiyor.Israr edersem kendini yerlere atiyor,ciglik kiyamet agliyor.Bu dönemde bebeklerin sinirlarini deneme calismalarini da düsünürsek cifte bayram yasiyoruz yani..
     Baktim olacak gibi degil,bu 2 yas sendromu mudur,nedir,bizi fena halde yipratacak!Doktorlarin,uzmanlarin dediklerini bir kenara biraktim (yine de bahsedecegim,umarim).Direk ic güdülerime yöneldim.´Benim oglum ne ister,benim oglum ona karsi nasil davranirsam sakinlesir? ´diyerek kollari sivadim.
     Benim oglum ona müdahele edilmeden önce neden müdahele ettigimi bilmek isteyen,onu karsima alip,göz temasini kurup neyi neden yapmamasi gerektigini duymak isteyen,kucagimda bana sarilarak sakinlesmeyi tercih eden bir bebek.
     Herseyi bir kenara atip olaya bu tarafindan baktigimda hemen faaliyete gectim.Ve sonuc..
     Evet istedigi seyler konusunda diretiyor,yapmazsam kiyamet kopuyor.Ama yanina gidip onu onun dilinden (mahallenin en mutlu yumurcagi.harvey karp) konusarak ve simsiki sarilarak sakinlestirmeye calisiyorum.Sonrasida zaten dikkati baska yöne cekilmis oluyor,yeniden benim sakin,kitap bebegime dönüsüyor.
     Önümüzde daha cooook uzun bir zaman var,belki suan en basinda,en hafif noktasindayiz,yakinda konusmaya ve kafa tutmaya basladiginda belki isim daha zor olacak ama su an bu yöntemle gayet iyi yol aliyoruz.Ilerde de umarim ic güdülerim beni yaniltmazlar ve bu sekilde atlatiriz.
Her zaman dedigim gibi,onlarinda cocuk haklari var ve belli bir cerceve icinde onlarin haklarina da saygi duymak zorundayiz.Yormadan,kirmadan,onu taniyarak,severek,simsiki sarilarak..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder