20 Mart 2012 Salı

Cikolata Müzesi - Köln

     Gectigimiz hafta Köln´e meshur Lindt Cikolata Müzesine gittik.Esimde bende cikolata yemeyi cok seviyoruz ama benim ki bagimlilik derecesinde.E hal böyle olunca da türlü türlü hayallerle gittim oraya.Ne bileyim,bir sürü cikolata verecekler,her yerde cikolata cesmeleri falan vardir diye kurdum da kurdum,kurdukca heyecanlandim :) Deli akli mi dersiniz,cocuk akli mi size kalmis ;)
     Park sorunu oldugu icin arabayi epey uzak bir yere parkedip nehir boyunca yürüdük.Su bir sehri kesinlikle bambaska bir havaya bürüyor,neyse...Müzeye girdigimizde hafiften cikolata kokulari gelmeye basladi.Köln´ün turistik bir sehir olmasiyla haftasonu tatili de bir araya gelince kalabalik kacinilmaz oluyor tabii ki.
     Giris ücreti cok uygundu,kisi basi 8 Euro ödedik ve ikramlik minik Lindt cikolatalarimizi mideye indirdik.
     Cikolatanin tarihinden tutunda,nasil yapildigini,hangi islemlerden gectigini,1800 bilmem kacli tarihlerde hangi cikolatalarin olduguna kadar herseyi cok güzel sergilemisler.Özellikle Nutella´nin (can arkadasim) gecmisi beni cok heyecanlandirdi :)
     Daha sonra büyük makinalar cikiyor karsiniza ve camekanin arkasindan cikolata yapimina taniklik ediyorsunuz.Kalip cikolatalar bana en cazip gelenleriydi.Kalpli,tavsanli,cicekli,böcekli..Her türlü kocaman kaliplarla harika cikolatalar yapiyorlar.Dilerseniz siparisinizi o anda verip kendinize özel,icinde artik ne isterseniz,nasil isterseniz nefis cikolatalar yaptirabiliyorsunuz.Cocuklar icin de camekan bir bölüm ayirmislar,orada her biri önlüklerini takmislar ve kaliplarin icinde kendi cikolatalarini yapiyorlar.Bizim minik kus büyüdügünde kesinlikle yeniden götürmek istiyorum,diledigince oynasin,hayal gücünü kullansin diye ;) Büyükler icinde cikolata kurslari veriyorlar.
     Ve en sonunda kocaman bir cikolata cesmesi görüyorsunuz.Bir görevli cesmeden akan cikolataya gofretleri batirip ziyaretcilere ikram ediyor.
     Müzenin cikisinda harika bir kafeterya var.Binbir cesit pasta yapiyorlar.Nehre karsi oturup kahvenizi yudumlarken o enfes pastalardan da tadabilirsiniz.
     Alisveris yapabileceginiz bir yerde mevcut.
     Kisacasi her ne kadar bir dolu cikolata vereceklerine dair hayallerim tam olarak gerceklesmese de gezilip görülmeye deger bir yer oldugunu söylemek istiyorum.Hele ki cikolata tutkunu biriyseniz...

Detaylar bu adreste,yolunuzun düsmesi dileklerimle :)

www.schokoladenmuseum.de

4 yorum:

  1. ahh ahh ahhhh
    ben suçsuzum tüm suçlu çikolatayı icat edenler hakim bey.yıllar içinde dobişkoluk mertebesine bu insanlar yüzünden çıktım.cezalarını kesin ve şu linki verilen müzeye balmumu heykellerini değil bire bir kendilerini dikin,ibreti alem için hahahaaaa

    YanıtlaSil
  2. Hahah cok hossun Sitarecim,kesinlikle her kelimene katılıyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Nutella kavanozuna kosmadan once; can alici bir post olmus, cok sevdim. Ama en cok Lindt severim :)

    YanıtlaSil
  4. Sevmene sevindim Di´cigim.Yolun düserse buralara beraber gidelim müzeye,kocaman nutella kavanozlarini ve lindt cikolatalarini görünce cok seveceksin eminim ;)

    YanıtlaSil