18 Nisan 2011 Pazartesi

Bebek Alisverisi 6- Ufak Tefekler

     En kompleks kisim burasi sanirim..Uzuuunca bir liste yapip,alisverise kesinlikle öyle cikilmali cünkü öyle cok teferruat var ki,sasar kalirsiniz!
·         Banyo seti: Küvetinizin nasil oldugu hic önemli degil bence,zaten genelde klasik oluyor.6 aydan sonra da bebeklerin zaptetmek adina  anne yada babanin kucaginda yikandigini cok kisiden duydum.
·         Kova,masrapha,banyo filesi: Olmasi zorunlu ihtiyaclardan…File kullanmayanlar var,bende uzun süre kullanmadim,kullanamazdim da zaten cünkü 3 aylikken oglum fileyle küvetine sigmiyordu,simdi oturtarak yikayabiliyoruz…Bebegini yalniz banyo yaptiracak anneler icin alisana kadar avantaj saglayacagi kesin..
·         Kozmetik ürünleri: Bu konuda secim yapmak icin cok sansiniz olacak,cünkü kozmetik sektörünün durumu malum,cesit cesit ürün var..Ama tavsiyem,alacaginiz ürünlerin dermatolojik testlerden gecmis,güvenilir markalardan olmasi…Mümkünse en dogal ürünleri kullanin..Benim begendigim markalar Mustela,Penaten ve Bübchen…Mustela ürünlerini temin edemedigim icin yillarin markasi Penaten´i sectim.
Cesit olarakta,banyo köpügü,sampuan,vücut losyonu,yüz kremi,bebek yagi ve pisik kremi almalisiniz.Pudralar,bebeginizin akciger sagligi icin artik önerilmiyor biliyorsunuz..
·         Bakim ürünleri: Tirnak makasinizi normal makas seklinde olanlardan secmenizi öneririm cünkü bizlerin kullandigi tirnak makasi seklinde olanlarin ucu cok keskin oldugundan,bebeginizin etini kesmeniz olasi L
Kulak pamuklarini emniyetli olanlardan almaniz yine olasi bir aksiligi engelleyecektir…
Burun aspiratörü bence dünyanin en gereksiz icadi!2 cesit var,birincisi vakumlu olan,digeri ince bir boruyla mukusu sizin cektiginiz düzenek…Vakumluyu almadim,cünkü kullananlarin memnun olmadigini duymustum,digerinide bir defa kullandim…Ama hem islev acisindan,hemde hijyen acisindan hic memnun kalmadim.Ben ebemizin ögrettigi narin bir peceteyi kivirma takdigiyle hallediyorum,cok memnunum…Tercihe kalmis bir ürün yani…
·         Cantalar: Ben bebek cantasi almadim,sevmiyorum..Anneyim ama süslü püslü cantalarimdan da feragat edecek degilim diyorsaniz büyük boy cantalar edinmelisiniz;)
Kullandigim cantamin icindede seffaf ve oglumun tüm ihtiyaclarini düzenli sekilde koyabilecegim fermuarli bir canta daha var,siradan bir sey ama süper pratik;)
Oglumun evde kozmetik esyalarini ve ilaclarini koyabilecegim bir kücük ama cok cepli kozmetik cantasida onun icin aldim..Kumas,hasir,karton…farketmiyor…Herseyin derli toplu olmasi icin mutlaka kutu yada canta edinin derim.
·         Camasir sepeti: Hijyen acisindan mutlaka olmasi gereken bir ihtiyac.Ben cok sirin,minik bir sepet almistim ama kapi koluna yada askiya asilabilecek sevimli camasir torbalarida var.
·         Deterjan: Türkiye´de yasayanlar bu konuda cok sansli cünkü Dalin bence harika,Türkiye´de olsam Dalin kullanirdim,kokusuna hayranim cünkü..Sabun tozlarinin camasir makinasini tikadigi yolunda söylentiler var,ne kadar dogru bilmiyorum..Ama tek bildigim toz deterjan yerine kalinti birakmamasi acisindan sivi olanlarin tercih edilmesi..Ben bu konuda belli markalarin sivi deterjanlarini bulamadim,bebek deterjani olarakta uzun bir süre Freddy Leck Sein adinda bir bebek ürününü kullandim ancak suan sensitiv bir deterjanla devam ediyorum.Yumusatici ise 6 aya kadar önerilmediginden kullanmiyorum.Ama 6.ayindan itibaren azar azar baslayabilirim belki…Kullanmamakta alerji acisindan  erkenden kullanmak kadar sorun yaratabiliyormus cünkü…En iyisi doktora danismak...
     Suan aklima gelenler bunlar..Aslinda kesinlikle bu kadar kücük bir liste degildi ama balik hafizama verinJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder