4 Nisan 2011 Pazartesi

Bebek Alisverisi 5- Giysi secimleri

     Bu konu bebegin geldigi mevsime göre degisiyor .Benim oglum kis bebegi,hemde eksi 20 derecelerde,kardan yollarin kapandigi bir günde dünyaya gelmeyi secmis bir kis bebegiJBir önceki yazimda da bahsettigim gibi,alisverisimin cogunu oglum gelmeden cok önce yapmistim…Pisman miyim?Evet! Keske alisverisimin cogunu o kadar erken yapmak zorunda kalmamis olsaydim.Bir kere oglum Usg´de görünenden 1200-1300 gram fazla dogdu,50 beden tulumlara dokunmadim bile,56 bedenleride zorla 1-2 hafta ancak giymistir..Ikincisi ilk bebegim oldugu icin elimin yettigini,gözümün gördügünü almisim resmen..Ne gereksiz giysiler var anlatamam,bir kere kis bebegine neden askili atletler alinir ki?Demem o ki,herseyi birkac kez düsünüp öyle almak gerekiyor…Kabaca bir ihtiyac ve en cok kullandiklarimin listesini yapacak olursam;
·         Yaz bebegi-kis bebegi farketmeksizin citcitli tulumlar en cok lazim olan parcalardan biri..Mevsimine göre,eger kis bebegiyse uzun kollu,yaz bebegiyse kolsuzlarindan epey bir alinmali bence…
·         Ayakli tulumlar kis bebekleri icin büyük avantaj sagliyor,sirti acildi,beli acildi derdi yok.
·         Zibin takimlari gördügüm en gereksiz üründü..Almisim 5-6 takim…1 kez kullandim sadece,sonrada öylece kaldirdim…Cünkü ic zibinda dügme,bagcik vs.hicbisey yok ve aciliyor,dis zibindaki bagciklar ise sürekli cözülüyor..Belkide ben beceremedim bilemiyorum.
·         Hastane cikisi setlerindende deli gibi almisim..56 beden olanini birkac defa giydi ama onunda sapkasi olmadi,eldiven ben kullanmadim,zibini zaten kullanamadim..Gereksizler listeme böylece girmis oldu..
·         Ayakli alt pijama-tulum( baska adi var mi bilmiyorum) Harika birsey,en cok bunu kullandim,kullaniyorum…Rengarenk almistim..Icine ince bir corap,üstünede bu tek ayakli tulumlari giydirdim cogu zaman…
·         Külotlu corapta epey almisim,yalniz bu konudada biraz abartip 80 bedene kadar stoklamisim hic düsünmeden!Oglum 80 bedene geldiginde yaz mevsimi basliyor!
·         Sapka sadece banyodan sonra birkac saat kullandik,eldiven ise hemen hic!
·         Mont,ceket maalesef yine erken davranip aldiklarimiz arasindaydi..Tamam cok tarz duruyor minicik bir mont ama birkac aylik bir bebek maalesef bundan pek hoslanmayabiliyor.Bunun yerine ici-disi yumusacik bir ceket(mümkünse bir beden büyük) yada pelus,yumusacik bir post seklinde tulumlar cok kullanisli oluyor..
·         Hirka,yelek bulundurdum ama cok kullanmadim.Anneannemiz birkac yelek örmüstü,hatri icin birkac defa gydirdim,ama bana pek mantikli gelmiyor bu yelek isi..Düsünsenize yeni dogmus bir bebek sürekli uyuyor,uyaninca yelek giydiriyorsunuz,5 dakika sonra yine uyuyor,hop yine cikariyorsunuz…Bu böyle gidiyor…Uzun kollu hirkayi ise serin buldugumuz ev gezmelerimizde kullandik…
·         Mendil…Ah o mendiller…Yika yika bitmez,ütüle ütüle hic bitmez…Ama en cok ihtiyac duyulan ürünlerinde basindadir mendiller…Ben beyaz rengi tercih ettim…Mis gibi ohh…
·         Önlük kesinlikle alinmali…Daha dogar dogmaz ne cok üstünü kirlettigini görünce hak vereceksinizJ
·         Battaniye yine en bol tutmaniz gereken ürünlerden…Mevsimine göre inceli kalinli bol bol almanizi tavsiye ederim…
·         Pantolon…piuuuu,oglumun suan sanirim babasi ve benim kot pantolon sayimizin iki-üc misli pantolonu vardir…Beden beden,tarz tarz…J 15 günlük disari cikarken bile pijama yerine tam takim giydirdim,öyle sevdigim icinde haliyle kazak,gömlek,pantolon,ayakkabisi hep cok fazla oldu…Secim meselesi diyorum;) Kiz bebek annesi olsaydim da sanirim bir sürü etek,jile alirdim;)

Simdilik aklima gelenler bunlar…Dedigim gibi mevsimine göre degisiyor bu giyim kusam mevzusu…Doguma yakin alisverisinizi yaparsaniz hem herseyi yikayip direk dolaba yerlestirirsiniz,yer kaplamaz,mevsiminde giysiler alirsiniz..Dikkat edilmesi gereken en önemli sey ise secimlerinizi organik pamuktan yana kullanmaniz…Keyifli alisverislerJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder