4 Mart 2011 Cuma

Bebek Alisverisi 2- Uyku Gerecleri Secimi

     Bebeklerimizin uykuya dair tüm ihtiyaclarini tek bir baslik altinda toplamak istedim.Yatak,dösek,yastik,yorgan,nevresim...Iste benim secimlerim ve tecrübelerim..
     Evimizin bir bebek odasi yapacak kadar büyük olmadigindan bahsetmistim,büyük bir oturma odasi ve yatak odasindan baska bir odam yok.Dogal olarak oglum bir süre bizim odamizda misafir:)Sonsuza kadar koynumda uyutmaya hazirim ama neyse konuyu dagitip duygusalliga baglamayayim simdi:)
     Öhümmm,efendim nerde kalmistik,hah bebek odasi..Dedigim gibi biz bebek odasi yapmadik ama neredeyse tüm mobilyacilari dolastik ve yatak icin fikir edindik.Ne harika seyler var,masal ülkeleri gibi,rüya gibi..Insan deli gibi hevesleniyor onlari görünce..Ama büyük bir evimde olsa bebek odasi almazdim.O desenli,cicili bicili odalar göze ne kadar hitap etsede bebisler biraz büyüyünce cocugun isteklerine yanit vermeyebilir diye düsünüyorum.Onun yerine sade ama fonksiyonel bir genc odasinin yaninda bir tanede bebek yatagi almak daha mantikli geliyor.2 kapili minnacik bir dolaba inanin sadece giysileri sigiyor,nevresimler,battaniyeler,ayakkabilar vs.imkani yok sigmiyor.Ortalikta ivir zivir görmeyi sevmedigim icin belkide böyle düsünüyorum,ne var ne yok dolapta olmali benim evimde..
     Alt acma komodinlerinide cok gereksiz ve tehlikeli görüyorum,ayni islem altina alt acma bezinden sererek her yerde cok rahat yapilabiliyor,arkani dönerek birsey almak istediginde bebegi orada birakamiyorsun,ve 3-4 aylikken zaten bebegi o komidinde tutmak imkansizlasiyor..
     Demem o ki bebek odasi yaparken birkac sene sonrasinida düsünmeli.Kocaman bir dolap,bol cekmeceli bir komodin,ilerde bebeginizin simdi ise sizinde sekerleme yapabileceginiz bir yatak ve bebeginiz icin bir besik..Dekorasyonu daha renkli,daha canli tutarak harika bir bebek odasina sahip olunabilir.Dekorasyon her zaman degisebilir ve mobilya yenilemekten daha ekonomik bir yöntemdir..
     Biz yatak konusunu abarttik,evet itiraf ediyorum.Yatagina döktügümüz parayla harika bir genc odasi alinabilirdi.Sadece yatak alacagiz,o da kafamiza göre olsun dedi babamiz,oldu..Taht gibi bir yatak begendik ama onuda sirf sekli icin almadim hani.Ilerde korkulugun bir tarafini cikardigimizda perdelerle,tüllerle donatilmis beyaz ve büyük bir koltuk sahibi olacagim:)Tipki tatilde deniz kenarina icinden cikmak istemedigim büyülü,ucusan cardaklar gibi olacak.Nasil ama?Oglum odasinda böyle bir seyi istemez ve eger kardesleri olurda,onlarda güzel kullanirlarsa eninde sonunda bana kalir:))Cok kötüyüm degil mi?:)

Bebek mobilyasi secimindeki önemli noktalari maddelestirerek yazmak istiyorum.
  • Mobilya kokusunun cikmasi icin dogumdan 4 hafta önce mobilyaniz evinizde olsun.Yalniz aklinizda bulunmasi gereken önemli bir nokta var,sectiginiz mobilyalarin teslim süresi! Bu süre bazen-özellikle yurtdisinda yasayanlar icin-8 haftayi bulabiliyor ki aman buna özellikle dikkat edin.
  • Ahsap ürünleri tercih edin,metal ürünlerin manyetik olusturdugu ve bunun bebeginiz üzerinde yorgunluk hissi yarattigi söyleniyor.
  • Mobilyanizin boyasinin kursun icermemesine dikkat edin.
  • Kenari kösesi daha yuvarlak olan ürünler tercih edin.
  • Cekmeceli karyola almayi düsüyorsaniz bebeginiz büyüdügünde karyolayi asagiya indirmenin pek mümkün olmadigini unutmayin.
  • Karyolanin parmakliklari arasindaki mesafenin en az 2,5 en fazla 6 cm olmasina dikkat edin.
Bebek dösegi secerken;
  • Dösegin antibakteriyel ve dogal kaucuk olmasina,
  • Cok sert yada yumusak olmamasina dikkat edin.
Benim yasadigim ülkede yastik ve yorgan kullanmak ani bebek ölümlerini engellemesi amaciyla önerilmiyor.(uyku tulumu tercih ediliyor)O yüzden yastik almadik ama yorganimiz hediye geldi.Yorganimiz her ne kadar hic kullanmasakta organik,hava alan ve mantar-bakteri olusturmayanlardan.Nevresim seciminde de lifli organik pamuk olmasina özen göstermeli.Ve bebeklerimiz cok sik kustuklari icin  pamuklu lastikli carsaflardan  bolca alinmali.
     Deginmek istedigim baska birsey daha var.Biz yatak odamiza kurdugumuz karyolanin haricinde,oturma odasinda,yanimizdayken orada yatsin,oynasin diye bambu besiklerden almistik.Büyük pismanlik...
     Zaten 6 aya kadar kullanilabilen bu minyatür besigi,3 aylik gibi dogan oglum hic sevmedi(aslinda oglum sirti yere degen hicbirseyi sevmedi ama bunuda ayrica sevmedi).Ve bizimki sallanmiyor,sabit.Buda ikinci pismanlik...Aldim madem sallananlardan alsaydim belki bir sansi olabilirdi zavalli besigin.Bunun yerine gezi yada park yatakta denilen,katlanabilir oyun parkindan almak daha mantikli.Bu konudada Chicco,Graco ve Kraft markalarinin Türkiyede tercih edildigini biliyorum.Eger bulabilirseniz benim size tavsiyem Hauck markasinada bir göz atmaniz olacak;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder