1 Mart 2011 Salı

Türkilizce Konusmak!

Son zamanlarda okudugum köse yazilarinda,bloglarda,forumlarda sürekli gözüme takilan,sinir bozucu bir durum..Tamam,birebir karsiligi olmadigi icin dilimize giren ve yer eden kelimeler var,lafim yok ama  bagirta bagirta cümlenin icine bir ingilizce kelime sikistirmakta neyin nesi??
      Internet dilini gectim,o almis basin gidiyor ama ya konusma dilimiz?Evet denmiyor artik mesela,yes deniliveriyor,arkadas olmus friend,tamam hic denmiyor okey hatta bir adim daha ilerisinede gecmisiz oke denilip öylede yaziliyor…Bunlar en basitleri…Emo tarzi denilen su sacma sapan yazimlardan da bahsedecegim yakinda...O da basli basina bir konu cünkü...
      Ben harika Türkce konusabildigimi savunmuyorum ama buna gayret ediyorum en azindan…Herhangi bir Almanca yada Ingilizce kelimeyi kurdugum Türkce cümlenin icine katmaya calismiyorum…Türkceyse Türkce,Ingilizceyse Ingilizce...
      Yapmayin Allah askina,kirletmeyin güzel dilimizi…Kiyisindan kösesinden yabanci kelimeleri zorla sokmayin cümlelerinize…Üstelik Türkcemizde gayet net bir anlami varken…
      Egitimli,arastiran,kültürlü blog yazarlari,köse yazarlari yapmasin bari bunu..Disardan öyle yapmacik ve özenti görünüyorsunuz ki,tahmin dahi edemezsiniz…Sirf bu yüzden birden buz gibi sogudugum kisiler var...Eminim benim gibi düsünenlerde vardir...
      Türkcemizi koruyalim…Lütfen…Her konuda akimlar baslatip,birlik olunuyor…Haydi bu konudada bir akim baslatalim ve ilk önce kendi dilimizi arindirarak baslayalim bu akima…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder