1 Mart 2011 Salı

Bir Cikolata Canavarinin Hazin Sonu...

Evet basliktanda anlasilacagi üzere Cikolata canavarligi ünvanimi maalesef su siralar bir kenara atmak zorundayim...
Öyle ki günümü sadece Nutella yiyip,süt icerek gecirebilecek kapasitedeyken hamile oldugumu ögrendigimde daha düzenli hatta tam anlamiyla düzenli bi beslenme aliskanligi kazanmak ugruna cok caba sarfettim...Durumdan memnun muydum peki?
Evet,cünkü bebegim icin hem saglikli beslenmeyi ögrenmis hemde kendi zevklerimdende azda olsa mahrum kalmiyordum..Bir minik cikolata dilimi,bikac saat sonra cikolata kapli cubuk krakerler,sonra dondurma derken kendimide sevindiriyordum..Daha dogal ne olabilir degil mi:)
Neyse lafi daha fazla dolandiripta,dayanamayip, kendimi birazdan cikolata dolabinin önünde görmek istemiyorum:)
Gecen hafta,yani 26.hamilelik haftamda doktorumun istegiyle seker yükleme testim yapildi..Ama ne yükleme..Keske diyorum, o igrenc ötesi saf glikoza birazcik güzel bir aroma katsalar..Biz, yapay meyve suyu icmemiz yasak olan gariban hamilelerde azcik sevinsek,degil mi?Ac karnina ve tek dikiste icmekte inanin tadi kadar berbat bir durum...
Ilk saat yapilan ölcümde maalesef sekerim sinirda cikti..Doktorumda beni baska bir uzmana yönlendirdi..Bugünde yine o testin daha kapsamlisi yapildi ve yine ilk degerim sinirda cikti...(Babam hep derdi,uclarda yasayan bir kiz evlat sahibiyim diye,simdi ne demek istedigini anliyorum sanirim:))Doktorumuz durumun kötü olmadigini ancak yinede tedbiri elden birakmamak adina dikkat etmem ve düzenli olarak kontrollere gelmem gerektigini söyledi...
Bir baska odada diyetisyen bayanlada görüstük ve sevimsiz seker ölcme cihazimizla tanistirdi bizi...Sonrada tabiki malumunuz "gün icinde nasil besleniyorsun" sorularina gecildi...
Hamile bir bayanim,ne yiyebilirim ki...Daha dogrusu ne yemiyorum ki :)
Beyaz ekmek dedim,siyah dedi...Koca bir bardak süt dedim,yarim bardak dedi..dedi..dedii...Özellikle sevgili dostum nutella diyince bana bakisini görmeliydiniz,aglamak istedim o an..
Elimize bir sürü parcasi olan bir seker ölcme cihaziyla beraber bikac bürosür tutusturulduktan sonra "sen yaparsin,basaricaksin" gazlamalariyla ugurlandik..
Yarin sabahtan itibaren düzenli seker ölcümlerime baslamam gerekiyor..Sevindigim tek sey belli bir diyet listesine uymak zorunda kalmamam...Aman Allahim,düsünmek bile istemiyorum onu..
Evet...bebegimin ve kendi sagligim icin uymam gereken bir düzine kurala bir yenisi daha eklendigi bu gün yeterinde yogun gecti diyebilirim...
Bazen gözümü karartip ,canim nutellamdan bir kasik daha hüpletme istegimle savastigimda oldu gün icinde,anlayin ne kadar yorgun düstügümü :)
Suan mi...suan sütten kesilmis minik bi bebek gibi masum masum o cok sevdigim dostum cikolata dolabinin kapali kapagina bakiyorum...ama uzaktan...

Saglikla Kalin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder