1 Mart 2011 Salı

Yolculuk Yakin

Bir önceki yazimda dogumun artik yavas yavas baslamamasi halinde riske girdigimizi söylemistim..Simdi detaylari anlatayim..
     Malum ben uzun süren bir tedavi sürecinden sonra hamile kalabilmistim.Yani bende SAT denilen son adet tarihi gibi,muhtemel dogum tarihini belirleyen belli bir gün olmadi.Gerci 5-6 ayda bir zorlama adet döngüsü yasayan bir kadin olarak tedaviyle degilde normal yolla hamile kalsamda bu durum degismezdi sanirim..Her neyse..Hal böyle olunca hem tedavimi yapan,hemde gebelik süresince gözetimi altinda oldugum doktorlarim,bebegimin muhtemel dogum tarihi konusunda fikir ayriligina düstüler..Birisi 12 Aralik derken,digeri 10 Aralik oldugu söyledi..
     Normalde kücük bir fark gibi görünen bu 2 gün,benim durumumda olan,yani gebelik diyabeti yasayan biri icin riske dönüsebilir maalesef..2 günde hersey degisebilir..
     Gectigimiz pazartesi gittigimiz rutin kontrolümüzde doktorumuz normal seyreden bir gebelikte muhtemel dogum tarihine +14 gün,gestasyonel diyabetli(gebelik diyabeti) bir gebelikte bu sürenin +7 gün oldugunu vurguladi.Yani sevgili oglumun son gelis günü maksimum 17 Aralik olabilirmis..Ya gelmezse?? Maalesef suni sanci verilerek baslatilmak zorunda olan bir dogum..(Buda bambaska bir mesele ama neyse) Ama doktorumuz eger cok beklemek istemiyorsaniz bu süre size kalmis,17 Araliktan önce hastaneye gidip dogumu baslatabilirsiniz diyede ekledi..
     Ve sevgili hayat arkadasim,canim esimle beraber bu durumu henüz oturup uzun uzun konusmasakta,pazartesi günü yapilacak olan NST ölcümlerime göre karar vermeyi planliyor gibiyiz..Yani eger sanci olmazsa,birkac gün daha bekleyip en gec 8-9 Aralik gibi hastaneye yatmayi kendi kendime kafamda kurmaya basladim..
     Bastada belirttigim gibi muhtemel dogum tarihi konusunda kesin bir gün yok.Eger ücüncü bir doktora danissak belki oda 8 Aralik son gün diyebilir..Yani 2 günlük bir fark bizim icin gercekten riske atilmayacak kadar önem tasiyor..
     Aksam esimle oturup bu konuyu enine boyuna konusup,kesin bir tarihte karar kilmayi planliyorum..Bir taraftanda lütfen oglum,tüm bu streslere,suni sancilara gerek kalmadan dogal yoldan gel diye dualar ediyorum ama onunda dünyada alacagi ilk nefesin tarihi,saati belli,sadece bekliyor diyede kendimi teselli ediyorum..
     Hakkimizda hayirlisi olsun..Keyifci minik oglumuzda yavas yavas hazirliklarini tamamlasin,öyle yada böyle..Haftaya yolculuk vaaaarrrr:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder