25 Mart 2011 Cuma

Ek Gidalara Geciyoruz!

     Yavrukus dogmus,büyümüste ek gidalara gecermis:)diye bir giris yapsam cokta yadirganmam herhalde..Her ne kadar iri dogsa da benim yavrukusum o ne yapayim:)Herkesin yavrusu kendine güzel gelirmis degil mi ama:))
     Bugün 102 günlük olduk ve 4.rutin kontrolümüz vardi.Ve maalesef asilarimizda baslamis oldu..Cok aglamasa da benim icim ciz etti..Simdilerde bir elimde atesölcerle tetikte bekliyorum..Neyse konuyu saptirmayayim,doktorumuza ek gidalara gecelim mi diye sorduk, havuc püresi ve kasik mamasiyla baslayabilecegimizi söyledi...
Gelelim ek gidaya gecis zamanini belirlemeye...
     Bir kere cevrenizdeki doktor,uzman,aile,cevre,komsu,anne kime sorarsaniz sorun herkesten farkli bir cevap alacaginiz kesin!Kimi " az az tatsin,alissin",kimi " aaa daha hicbirsey tatmadimii",kimi " cok yanlis,ilk 6 ay sadece anne sütü" vs. vs. diyecekler..Doktorlarin bile fikir ayriligi yasadigi bu konuda ben secimimi her türlü fikre acik kapi birakarak,derleyip toplayip bana ve bebegime en uygun olanindan yana kullaniyorum,kullanacagim...Cünkü birincisi her bebek farklidir,ikincisi her annenin  bebegini büyütme ic güdüsüde farklidir.Bebek söyle büyütülür, böyle büyütülür gibi bir kural kitabi yoktur ve bu konuda kimsenin kimseye ahkam kesmeside dogru degildir!( bu konuda biraz dolu muyum ne?)
Bende kendi yaptiklarimi,yapmayi planladiklarimi söyle siralamak istiyorum;
  • Oglum suana kadar sadece anne sütü aldi.Bunu bir kere acikliga kavusturayim,yani bende öncelik anne sütü diyenlerdenim.Gerek sagarak gerek süt yapabilecek her türlü otu cöpü yiyerek,sütümün son damlasina kadarda emzirmek istiyorum.Umarim uzun uzun emmek ister yavrukus.
  • Birkac doktorun "4 aydan sonra anne sütü artik tam anlamiyla kilo aldirmayabilir,protein ihtiyacini karsilamasi yavaslar,savunma sistemini güclendirmeye devam eder mutlaka ama bebekteki bu acigi ek gidalarla kapatmaya baslamak gerekir" ifadeleride aklimin bir kösesinde.Bu anlamda da 4.ayin yavas yavas yeni birkac tadi tanimaya baslamak acisindan uygun buldum.
  • Oglumu gözlemledim.Gelisimi cok iyi seyrediyor(massallah lütfen:)) Kemik gelisimi cok hizli oldugundan midir bilmiyorum ama kafayi dik tutma,kollarinin üstünde dik durma cabasi,oturma ve simdilerde emekleme girisimlerini yasitlarindan genelde cok erken yapti.Yemege ilgiside bu sekilde erken gelisti,bizimle beraber masaya oturdugunda yedigimiz lokmalari sayiyor gibi,gözü sürekli yediklerimizde ve zaman zaman agzini sapirdatiyor.Deneme amacli verdigim herseyi büyük bir istahla tadiyor.Bu saydiklarim,yani basini dik tutma,destekli oturmaya baslama ve yemege ilgi duymasi ek gidaya geciste olmasi gereken birer kriter olarak görülüyor..Bizde hepsi tamam!
  • Ara sira üc bes damla tatli biber suyuymus,erik suyuymus,nokta kadar püreymis vs. tattirdim.Tatlari alsin istedim.Küt diye kasik kasik biseyler vermedim,yemek borusuna bile ulasmayacak sekilde,sadece tatti..
  • Birkac defa meyve suyu tattirmis olsam da gecisi sebzelerle ve pirincli kasik mamasiyla yapmayi hedefliyorum.(kasik mamasi konusunuda bugün cok detayli arastirmam gerekiyor)sebebi ise bebegin meyve suyu gibi tatli bir besinle ek gidaya gecmesi,onun tatsiz tuzsuz sebzeleri reddetmesine neden oldugu yönündeki ifadeler..Dogru buluyorum!
  • Ve ben bu meyve suyu isine sicakta bakmiyorum acikcasi!Sebzelerden sonra meyveleride püre halinde verecegim,posasiyla birlikte, ki bu cok cok önemli,amac bu zaten!Kendi basina yemeye basladiginda da eline dilimler halinde verecegim meyveyi,cignemeyi bi ögrensin bakalim önce...
  • Ek besini anne sütünden önce mi yoksa sonra mi vermeli konusunda da ben gecis asamasinda,emzirmeden önce verme düsüncesindeyim.Cünkü oglumdan yola cikarak,eger emzirmeden sonra vermeye calissam reddedecektir.Denedim de zaten! Emzirme öncesi 1-2 kasik ek gida,sonra emzirme...Sebzenin tadini alinca memeye deli gibi sariliyor ehiehi:))
  • Israrci bir tutum sergilemeyecegim,istemedigi gidayi birkac gün sonra yeniden deneyecegim...
  • Yemekleri günlük hazirlamak gerekiyor,biz pisirmek icin Avent buharda pisirme makinasi siparis ettik.Mikser özelligide varmis.Bunu tercih amacimiz hem mikserim iyi degildi hemde buharda pisirmek icin kevgirde dahil hic bir aparatimin olmamasiydi..Memnun olup olmadigimi yakinda söyleyebilirim..
  • Sebzeleri mümkün oldugunca bio ve mevsiminde alacagim.
  • Güvendigim ve arastirdigim bir marka olan Hipp kavanoz püreleri ise isimi kolaylastiracak.
  • 6 aylik olupta ekstradan vitamin,protein vs.gereksiniminin arttigi dönemde oglumun en azindan ek besinlere alismis,kasikla yemeye alismis olmasini hedefliyorum..6. aydan sonra -yada 7-8 ayda olabilir artik ne zaman uygun döneme girersek- önüne o gün menüsünde ne varsa koyup onun kendi basina yemegini yemesini izlemek istiyorum.Döke-saca,elini yüzünü mama yapa yapa,saga sola bulastira bulastira bir iki kasikta olsa yedigini görmeyi hayal ediyorum.Ve bunun onun gelisimi acisindan önemli oldugu kanaatindeyim...

     Kisacasi doktorumuzun bilgisi ve önerileri dahilinde 4.ayimizin icinde oldugumuz bu günden itibaren ek gidalara gecmeye basliyoruz.Yavas yavas,haftada tek bir tatla,her defasinda birer mama kasigi ölcüsünde,zorlamadan,yormadan,yorulmadan 6.ay hedefimize dogru ilerlemeye bugün basliyoruz...Evet emzirmek kadar pratik olmayacak belki ama er yada gec bu düzene de gecilecek sonucta!
     Durum bu,dagan büyüyor,büyüdükce gereksinimler artiyor,degisiyor...Olayi duygusala baglaman,yavas yavas noktayi koyayim en iyisi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder