1 Mart 2011 Salı

Hamilelikte Soguk Alginligi-Grip

Gebelikte soguk alginligini Allah düsman basina vermesin diyorum öncelikle...
     Zaten yeterince endiselerle dolu olan ilk 3 ayda hapsurmak,öksürmek insani ister istemez tedirgin ediyor,acaba bebegime bisey olur mu,zorlar miyim diye.Mecbur kalindiginda hafif agri kesiciler disinda ilac kullanmak yasak,antibiyotikler yasak..Yapilacak tek sey bol bol ihlamur-limon icip dinlenmek oluyor mecburen..E mide bulantiniz varsa,kokuya hassasiyetiniz varsa ihlamur icmekte o kadar kolay olmuyor maalesef..
     Ben Grip asimi 2.trimesterin sonunda yaptirmistim..Yani sonbahar mevsimine girerken..Tüm polemiklere ragmen  iyikide yaptirmisim diyorum cünkü yaptirdigim dönemde müthis bir salgin vardi..Cevremdeki herkes hastaydi,esimin hastaligi nerdeyse bronsite cevirmisti..Hem dogum sonrasinda bebegimide belli bir dönem koruyor benim yaptirdigim asi..Dogru bir karardi yani..
     Asinin henüz tam aktif olmadigi ilk haftasinda hafifce atlatmistim hastaligi..Kendimi cok sansli hissediyor(d)um bu yüzden..
     Ama dün sabah vücudum bana bir resmen bir oyun oynadi,yada artik oynamiyorum diye isyan bayraklarini göndere cekti :(
     Her zamanki gibi uyandim,kahvaltimi yaptim..Sonra hafif akinti,bas agrisi basladi..Durup dururken,hic belirti vermeden..Yoksa ben ne yapar eder daha belirti asamasindayken önlemimi alirdim..Yok,firsat vermeden karga tulumba yataga düsürdü beni..
     Iki sebebi var diye düsünüyorum..Alt yapisini pazartesi günü doktor cikisinda yaptigim uzun yürüyüse ve akabinde 2 gün süren yorgunluga,cikis ktasini ise bayram ziyareti sirasinda hasta oldugunu söyleme zahmetinde bulunmayan bir akrabamiza bagliyorum...
     Hayir madem hastasin,virüs saciyorsun saga sola,bi zahmet öpme kimseyi,bir yerin eksilmez yani...Hele hamile,karni burnundakileri,cocuklulari hic öpme!
     Uzun lafin kisasi suanda mah-vol-mus bi sekilde sürünüyorum desem yeridir..Gece uykusu zaten Hak getireyken,üstüne kapali geniz,burun,sinüsler ve buna bagli bas agrisi eklenince benim zaten topu tüfegi 3-4 saat olan uykum tümden beni terketmis durumda..Zombiden farkim yok..Her hapsurdugumda melegimde uyaniyor,tekmeliyor..Burnumu silerken ister istemez kasilmada oluyor..Gece hic durmadi yavrucum zaten..of offffff...
     Birde hamileligin verdigi duygu yogunlugu,duygusallik,sürekli bir kücük emrah modunda gezme halleri yetmiyormus gibi,hastaligin verdigi mahmurluk,kirilganlikta bunun tuzu biberi oldu...
     Ihlamur-limon,dinlenmek,taze meyve sulari,bol sivi tüketimi hic fayda etmiyor bana..Canim kocisim markette ne kadar meyve varsa eve cekmis ama hic umudum yok benim yinede...Carem yok bir hafta kadar süren bu illeti cekicem mecburen..
     E hani asinin etkisi diyenler olacaktir,vallahi bende bilmiyorum!! Asi vurulmus halim böyleyken vurulmasaydim sanirim suan hastanede yatiyor olabilirdim..Böyle avutuyorum kendimi..Bir gercek daha var ki esim bunu okuyunca muhtemelen telefonum calacak ve firca yiyecegim..Son aralar gece demeden,gündüz demeden,soguk demeden fellik fellik her yeri gezmem ve beslenme konusunda önem arz eden gidalari yeme isini rafa kaldirmamda buna etkendir sanirim degil mi :P
     Neysee daha fazla fire vermeden,akilli uslu kalkip ihlamurumu icip sicacik yatagima giriyorum artik..
     Tek korkum, hergün gel artik dedigim minik oglusum bu hastalik döneminde gelmeye kalkarsa dogum esnasinda gerekenleri yapamamak..
     Son haftalarda buna yakalanmak hakikaten cok zormus..Keyif taban,endiseler,stres,yorgunluk,halsizlik tavan yapmis durumda..
     Oglum bir hafta kadar daha dayan canim,anne nefes alamiyor,anne hasta,anne seni dogum esnasinda strese sokmak istemiyor,anne seni doya doya koklamak istiyor..Az daha sabir olur mu bitanem??

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder