1 Mart 2011 Salı

Dogum Sancilari-Kasilmalari Nasildir?Nasil Anlasilir?

Dün nst´de sancim oldugunu gördügümde yasadigim saskinligi paylasmistim.."Bu mu sanci,kasilma dedikleri" diye epey bir icimi rahatlattim..Zaten aslinda dogum kasilmalarina "SANCI" demek bence yanlis..Ismi bile henüz dogum yapmamis,cevreden sürekli su kadar sanci cektim,böyle sancim oldu gibi hikayeler dinleyen anne adaylarini kasmaya yetiyor,hakkaten sancilandiriyor,kivrandiriyor :)"KASILMA" diyebilsek keske,ama yerlesmis dilimize artik..Bundan sonra en azindan kendi adima sanci yerine,kasilma kelimesini kullanmaya calisacagim..
     Gelelim asil meseleye:) Dün aksam hic bir seye benzetemedigim kasilmalar yasadim..Kronik barsak sorunlari yasayan biri olarak ne gaz sancisina,ne karin agrisina benzemiyordu..Saymaya basladigimda 2 defa 20 dakika araliklarla 30 saniye kadar sürdü..Sonra yerini huzursuz edici bir agriya birakti..
     Birkac saat boyunca dogum kasilmasi nedir,nasildir diye arastirdim durdum..Hala emin olamamakla beraber kullanilan ifadelerden ortak olanlari sectim ve ona göre kendimi dinlemeye basladim..Esimle beraber tetikte olmayi,kasilmalarim devam ederse hastaneye gitmeyi planlayarak uykuya daldik..
     Gece boyunda yine 5-6 kez wc seanslarim olsada,beni uyutmayacak cinsten kasilmalar yasamadim..Sadece oglusum cok hareketliydi,hic durmadi yerinde o kadar..Eh birde atlatamadigim soguk alginliginin verdigi nefes alamama sorunum disinda hersey normaldi..Sabah uyandigimda bu geceyide atlattik dedim yani merak etmeyin :))
     Ben artik kasilma nasildir,nerden girer,nasil girer diye aramak yerine kendim icin yaptigim listeyi paylasayim..
-Kasilmalar genellikle yavas yavas kendini belli etmeye basliyor.
-Hafif siddetteki bu kasilmalarin genellikle bel,sirt yada kasik bölgesinden basladigi ifade ediliyor.Böbrek agrilarina benzeten annelerde mevcut.
-Dinlendiginizde gecmiyor,hafiflemiyor..Aksine yavas yavas siddeti ve yogunlugu artmaya basliyor..Ama bu süre kisiden kisiye ve amniyon kesesinin yirtilmasiylada fark edebiliyor..Kese yirtildiysa ve amniyon siviniz gelmeye basladiysa-geldiyse kasilmalari daha en basindan itibaren kuvvetli hissedebiliyorsunuz.
-Kasilmalariniz düzenli araliklarla tekrarlamaya basliyor.Mesela 20 dakikada 1 defa gibi.Zamanla bu süre 10 dakikada 1 defa,5 dakikada 1 defa gibi kisaliyor..
-Kasilmalarinizin araliklari kisaldikca siddeti artiyor ve daha uzun süreli hissetmeye basliyorsunuz..Yani mesela baslangicta 10 saniye sürüp kaybolan kasilmalariniz 20 saniye,30 saniye,40 saniye gibi giderek artarak hissedilir oluyor..
Durum buymus yani...Birde kiminle konustuysam "Merak etme,ilk etapta kasilmanin yalanci mi  gercek mi oldugunu ayirt edemesen bile,siddeti arttikca hissetmemen imkansizlasiyor" diye rahatlattilar beni..
Yani "iste dogum basliyor" diyemeyecek hic bir gebe olmadigini ögrenmek icime su serpti :)
Dogum sonrasi kendi yasadigim tecrübeleride ayrica paylasip,neler ögrenip neler yasamisim diye bir degerlendirme yaparim artik...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder