1 Mart 2011 Salı

Dogum Cantamizda Neler Var?

 Dogum yaklasirken dogum nasil gececek acaba sorusu disinda anne adaylarini telasa düsüren bir konu daha var..
      Doguma ne götürmem gerekiyor,eksiklerim var mi,cantam ne zaman hazir olmali gibi sorular bunlarin basinda geliyor..
      Dogum konusunda bile sakin davranan,yada öyle görünen ben,doguma hazirlik konusunda asiri telasli ve tedirgin oldugumu düsünüyorum..Suanda 34.haftamizin icindeyiz ve cantamda ufak tefek eksiklerim var hala..Bir hisimla onlari tamamlamaya calisiyorum su günlerde..
      Okudugum kaynaklara ve tecrübelerine güvendigim annelerin söylediklerine göre 32-35 hafta arasi canta hazirligi bitmis olmaliymis..Malum bebekler beklenen dogum tarihlerini beklemeyi pek beceremiyorlar :)
      1 yil süren genis arastirmalarim sonucunda hazirladigim bir listem var..Tamamladiklarimi listeden cikariyorum..Kesinlikle listeyle hareket edilmeli diye de vurguluyorum...
      Dogum yapacaginiz hastane konusunda karar verdiyseniz,hastaneden size temin edecekleri ürünleri mutlaka bir ebeyle yada hemsireyle konusun derim..Listeyi hastanede yatis süresini,evinizle hastane arasindaki mesafeyi göz önünde bulundurarak tekrar düzenlemek mümkün..Sayet ben hastanede 3-4 gün yatacagim icin ona göre bir hazirlik yaptim..
Gelelim benim listeme..Umarim faydasini görenler olur :)

Bebek icin
-3 uzun kollu,ayakli tulum
-3 uzun kollu citcitli tulum
-hastane cikis seti (10´lu takimlar yeterli deniliyor)
-3 zibin seti
-sapka,eldiven ve kalin coraplar (kis bebegiyse özellikle sapka ve coraplar kalin olmali)
-2 yelek(ben tercihimi penye olanlardan yana kullandim)
-4-5 battaniye
-bolca agiz ve yüz bezi
-2 önlük
-bebek bezi (hastaneden veriliyor olabilir),islak mendil,pisik kremi,diger bakim kremleri,burun aspiratörü
-2 steril edilmis biberon ve emzik
-Hastaneden cikarken giydirmek istediginiz bir kiyafet
-Oto koltugu


Anne icin
-2 gecelik ( kisa kollu olmasi tansiyon ölcümü icin,dügmeli olmasida emzirmek icin kolaylik sagliyor)
-2-3 pijama takimi ( dogum sezeryansa gecelik sayisini fazla tutup pijama sayisini düsürebilirsiniz)
-sabahlik yada lizöz
-bol kalin corap
-kaymayan terlik
-8-10 tane rahat ic camasiri
-4-5 tane kullan at ic camasiri (genelde hastanelerden veriliyormus)
-3 emzirme sütyeni,3 emzirme atleti
-sac ve vücut havlusu,lif,dus jeli,sampuan,vücut kremi,el kremi,tarak,dis fircasi,dis macunu,kolonya,sabun,kagit havlu,el havlusu,el aynasi,kirli camasir torbasi
-sac tokasi,lohusa taci (istege kalmis tabiki)
-makyaj malzemeleri,makyaj temizleyicisi,pamuk,parfüm,dudak nemlendiricisi 
-gögüs pedi,gögüs kremi,gögüs kalkani,silikon gögüs ucu
-hastaneden cikarken giyilecek kiyafet

 Unutulmamasi Gerekenler
nleUNUTULMAMASI GEREKENLER UUU   
 -kamera
 -fotograf makinasi
-telefon sarj cihazi
-günlük
-not defteri
-ipod
-gereken evraklar( filmler,asi karnesi,yapilan testler..)
-okudugunuz kitap

Benim listem simdilik bu kadar..Aklima gelen baska esyalar olursa mutlaka paylasirim..Bu arada yaninizda refakatci olarak esiniz kalacaksa onun icinde bir liste yapmak durumunda kalacaksiniz...
simdilik bu kadar...kolay gelsin :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder