1 Mart 2011 Salı

Dogal Dogum

Dogumun dogali mi olurmus,dogum dogumdur demeyin..Maalesef ki var..Tek basina dogum tamamen dogal bir sürectir,eylem baslayana kadar herhangi bir müdahele gerektirmez,vücudunuz,bebeginiz,hormonlariniz mucizevi sekilde, olaganüstü bir ahenkle sizi sonuca ulastirmak icin seferber olmuslardir..Sizden sadece biraz sabretmeniz ve gerektirdigi sekilde basit yöntemlerle doguma katkida bulunmaniz beklenir..Bu kadar...Binlerce yildir bu kuralda ne bir eksik,ne bir fazla olmustur..Dogum budur,dogal bir sürectir...
     Tuhaf bir sekilde dogum yöntemleri adi altinda gözümüze sokulan,beynimize islenmeye calisilan Sezaryen ise tamamen cerrahi bir müdaheledir..Evet gereklidir,evet kesinlikle cok önemli bir imkandir..Ancak bir dogum yöntemi degil,anne-bebek sagliginin tehlikeye girdigi durumlarda yapilan bir müdaheledir,operasyondur,ameliyattir...
     Bu konuda secimi anneye birakmak yerine,dogum eylemi esnasinda anneyi ve bebegi bekleyen sürece birakmanin daha dogru oldugunu düsünüyorum,savunuyorum..Birde bunun "doktorun secimi" boyutu var ki hakikaten beni ürküten bir konu olmaya basladi..Sayet son yillarda "catisi dar " teshisiyle sezaryen olmaya zorlanan hamilelerin sayisina göz atarsaniz ne demek istedigimi anlamis olursunuz..(Bu konulari zaman buldukca daha detayli yazmak istiyorum..)
     Gelelim benim Dogum planima..
     Sezaryeni gerekmedigi sürece aklinin ucundan gecirmeyen biri olarak kendimi neye hazirladigimi tahmin edersiniz..Ve buna hazirlanirken icimde müthis bir enerji,sevinc,heyecan karmasasi yasiyorum.Canim oglum benim sectigim bir tarihte,herseyden habersiz,stres halinda degil, kendisi karar verdigi zaman gelecek,gelmeden önce beni uyararak hazirlanmami saglayacak,dogum esnasinda oglumun gelisine katkida bulunmama imkan taniyacak..
     Simdilik gidisatimiz bu yönde..36.haftamizin icindeyiz,hersey yolunda,oglum dogum pozisyonunda,basi henüz kanala yerlesmedi ama dogum anina kadar vakti var..
     Sürprizlerle dolu olan bu yolda herseyin yolunda gitmesi icin dua ediyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder